Dubai Frame adalah struktur ikonik yang 'membingkai' pemandangan Dubai lama dan baru yang mengagumkan, sementara berfungsi sebagai jambatan simbolik yang menghubungkan masa lalu ikonik emirat dengan hadiahnya yang indah. Saya melawat Dubai Frame pada waktu petang pada waktu keemasan. Masa ketika bandar Dubai yang indah kelihatan lebih terang dan bertenaga, ketika matahari petang tersenyum di atasnya. Mercu tanda indah ini berada di Taman Zabeel.

Imej pemandangan indah dan menarik dari bingkai Dubai

Dubai Frame setinggi 150 meter, selebar 93 meter adalah jambatan yang menghubungkan dua menara. Ikon menyerupai bingkai gambar. Semasa kami membuat penyertaan, kami disambut oleh seorang pemandu yang memberi taklimat kepada kami bahawa lawatan itu akan menjadi perjalanan ke masa lalu, masa kini dan masa depan Dubai.

Bermula dengan masa lalu, kisah masa lalu bandar diceritakan menggunakan teknologi terkini. Kombinasi kesan hologram dan animasi digunakan, disertai dengan aroma aromatik dan muzik tradisional.
Seterusnya adalah hadiah, semasa anda melangkah ke dek langit. Dek ini adalah ujian untuk mengetahui sama ada anda akrofobik atau tidak. Sekiranya anda cukup berani, anda boleh melangkah ke jambatan kaca legap sepanjang 50 meter. Dicipta dari kristal cair dengan filem asas yang dipicu oleh sensor, lantai menjadi jelas hanya apabila anda berjalan di atasnya. Anda dapat melihat ke bawah ke bawah dan merasakan seolah-olah anda berjalan di udara. Setelah berada di atas bingkai, bahagian utara mempunyai sekilas Dubai yang bersejarah yang lama. Dan selatan mempunyai langit-langit Dubai yang menarik. Anda juga boleh melukis bentuk pada skrin interaktif hierarki yang luar biasa.
Pada akhirnya, datanglah zon masa depan, terowong waktu yang menunjukkan kepada anda bagaimana rupa Dubai dalam 50 tahun akan datang. Teksi terbang, tempat tinggal di bawah laut, misi ke angkasa, penghantaran drone, memaparkan segala yang dapat ditahan oleh masa depan.

Membeli tiket secara dalam talian menghilangkan kerumitan dalam barisan panjang dan penantian yang tidak henti-henti. Dubai Frame menceritakan kisah transformasi Dubai dari perkampungan nelayan yang rendah diri menjadi metropolis moden yang berkilauan. Ini adalah pengalaman sendiri.